Středa, 6. 12. 2023
  • Hudba
  • Fotografie
  • Spotify
  • Přihlášení
  • Registrace
Lord Charles.cz
  • Domů
  • Velká Británie
    Rowan Atkinson aka Mr. Bean – co jste o něm možná nevěděli

    Rowan Atkinson aka Mr. Bean – co jste o něm možná nevěděli

    Jak vidět z Londýna co nejvíc během jednoho dne

    Premium
    Jak v Anglii spořit na dům, důchod nebo jen zbohatnout

    Co jste možná nevěděli o britské královně

    Co jste možná nevěděli o britské královně

    Boris Johnson – co jste o něm možná nevěděli

    Boris Johnson – co jste o něm možná nevěděli

  • Cestování

    Cestování v době Covidu-19

    Byblos a Tripoli – cesta na sever

    Byblos a Tripoli – cesta na sever

    Portugalsko – země s levným kempováním, stvořená k dobrodružství

    Premium Cap d’Agde – pláž, kde se naturismus mísí se sexuálními orgiemi

    Premium
    Cap d’Agde – pláž, kde se naturismus mísí se sexuálními orgiemi

  • Investice
    nemovitost

    Premium
    Jak využít nemovitost k finanční nezavislosti

    Premium 10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

    Premium
    10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

    Podílové fondy – investiční nástroj pro neinvestory

    Premium
    6 tajemství, jak být lepší než průměrný investor

    Premium
    3 dividendové tituly, které nakupují velcí investoři

  • Elektronická hudba
    New Age – hudba budoucnosti?

    New Age – hudba budoucnosti?

    Lord Charles posílá do světa kód skrze své nové album

    Lord Charles posílá do světa kód skrze své nové album

    Jean-Michel Jarre, ikona elektronické hudby

    Jean-Michel Jarre, ikona elektronické hudby

    Co je Detroit techno a kde se vzalo?

    Jak německé techno změnilo hudební svět

  • Pro Dospělé
    Premium Co je Urethral Sounding a jak na něj

    Premium
    Co je Urethral Sounding a jak na něj

    Premium Co ženy oceňují na penisu a jaký k němu mají vztah

    Premium
    Co ženy oceňují na penisu a jaký k němu mají vztah

    Premium Jak na bezpečný a příjemný anální sex?

    Premium
    Jak na bezpečný a příjemný anální sex?

    Premium Co je a není asexualita?

    Premium
    Co je a není asexualita?

  • Naše Ladies
    Premium Eliška – krásná a kreativní

    Premium
    Eliška – krásná a kreativní

    Premium Kristýna – přirozená dokonalost s láskou pro shibari

    Premium
    Kristýna – přirozená dokonalost s láskou pro shibari

    Premium Petra, zralá žena v nude artu

    Premium
    Petra, zralá žena v nude artu

    Premium Tereza miluje sladké

    Premium
    Tereza miluje sladké

No Result
Zobrazit všechny výsledky
Lord Charles.cz
  • Domů
  • Velká Británie
    Rowan Atkinson aka Mr. Bean – co jste o něm možná nevěděli

    Rowan Atkinson aka Mr. Bean – co jste o něm možná nevěděli

    Jak vidět z Londýna co nejvíc během jednoho dne

    Premium
    Jak v Anglii spořit na dům, důchod nebo jen zbohatnout

    Co jste možná nevěděli o britské královně

    Co jste možná nevěděli o britské královně

    Boris Johnson – co jste o něm možná nevěděli

    Boris Johnson – co jste o něm možná nevěděli

  • Cestování

    Cestování v době Covidu-19

    Byblos a Tripoli – cesta na sever

    Byblos a Tripoli – cesta na sever

    Portugalsko – země s levným kempováním, stvořená k dobrodružství

    Premium Cap d’Agde – pláž, kde se naturismus mísí se sexuálními orgiemi

    Premium
    Cap d’Agde – pláž, kde se naturismus mísí se sexuálními orgiemi

  • Investice
    nemovitost

    Premium
    Jak využít nemovitost k finanční nezavislosti

    Premium 10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

    Premium
    10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

    Podílové fondy – investiční nástroj pro neinvestory

    Premium
    6 tajemství, jak být lepší než průměrný investor

    Premium
    3 dividendové tituly, které nakupují velcí investoři

  • Elektronická hudba
    New Age – hudba budoucnosti?

    New Age – hudba budoucnosti?

    Lord Charles posílá do světa kód skrze své nové album

    Lord Charles posílá do světa kód skrze své nové album

    Jean-Michel Jarre, ikona elektronické hudby

    Jean-Michel Jarre, ikona elektronické hudby

    Co je Detroit techno a kde se vzalo?

    Jak německé techno změnilo hudební svět

  • Pro Dospělé
    Premium Co je Urethral Sounding a jak na něj

    Premium
    Co je Urethral Sounding a jak na něj

    Premium Co ženy oceňují na penisu a jaký k němu mají vztah

    Premium
    Co ženy oceňují na penisu a jaký k němu mají vztah

    Premium Jak na bezpečný a příjemný anální sex?

    Premium
    Jak na bezpečný a příjemný anální sex?

    Premium Co je a není asexualita?

    Premium
    Co je a není asexualita?

  • Naše Ladies
    Premium Eliška – krásná a kreativní

    Premium
    Eliška – krásná a kreativní

    Premium Kristýna – přirozená dokonalost s láskou pro shibari

    Premium
    Kristýna – přirozená dokonalost s láskou pro shibari

    Premium Petra, zralá žena v nude artu

    Premium
    Petra, zralá žena v nude artu

    Premium Tereza miluje sladké

    Premium
    Tereza miluje sladké

No Result
Zobrazit všechny výsledky

Žádné produkty v košíku.

  • Přihlášení
  • Registrace
Lord Charles.cz
No Result
Zobrazit všechny výsledky

Rychlotrať propojí Česko s Německem

Autor: Lord Charles
18.10.2016
v Česko

Ministerstvo Dopravy (MD) společně se Saskem pracují na studii a přípravě vysokorychlostní tratě (VRT) mezi Prahou a Drážďanami. I přes jejich úsilí bude tato nová vlaková linka spojující obě země v provozu kolem roku 2020. Trasa povede z Drážďan přes Heidenau do Ústí nad Labem, kde výstavba nabídne příležitosti k rozvoji města. Nový Ústecký dopravní terminál bude mít přínos pro celý region. Trať dále povede do Prahy. V Německé části bude rychlost vlaků dosahovat 200 Km/h. Na území Česka dokonce 350Km/h. Doprava mezi Prahou a Drážďanami se zkrátí ze 2 hodin a 15 minut na pouhých 50min. Hrubý odhad na cenu projektu Ministerstvo vidí kolem 66 mld. Kč (2,2 mld. EUR) mezi Praha – Ústí a 29 mld. Kč (980 mil EUR) od Ústí nad Labem k Česko-Německé hranici. Více o této trase můžete shlédnout v tomto videu.

Mohlo by vás zajímat

Premium
Jak využít nemovitost k finanční nezavislosti

Premium
Jak se zbavit závislosti na ruském plynu, ropě i elektřině běhěm pár měsíců

Co dělat pokud nastane jaderný útok

Podle MD další prioritní tratí bude spojení mezi Prahou a Brnem, které by se měla začít budovat kolem roku 2030 a s velkou pravděpodobnostní by měla vést kolem Benešova. Musíme, ale skutečně čekat na modernější a rychlejší tratě tak dlouho, když Rakouské ministerstvo dopravy v následujících letech proinvestuje v železnici až 15,2 mld. EUR (410 mld. Korun)

Sama Evropská Unie má za cíl zlepšit cestování po železnici a má navržené mimo jiné i trasy pro Východního a středoevropského koridoru v rámci konceptu TEN-T, která by měla vést následovně i přes naše území:  Dresden – Ústí nad Labem – Melnik/Praha – Kolin – Pardubice – Brno – Wien/Bratislava – Budapest – Arad – Timişoara – Craiova – Calafat – Vidin – Sofia.

Aby stavba rychlotratí měla význam pro všechny regiony České republiky, přikláněl bych se spíše vytvoření hlavního koridoru z Prahy přes Pardubice do Přerova, kde by se větvila směrem na Olomouc, Ostravu, Zlín a Brno. Tato hlavní dopravní tepna se dále může větvit z Pardubic na Hradec Králové a dále do Polska. Přes Kolín a Kutnou horu do Jihlavy a dále do Rakouska. Z Prahy by rychlodráha kopírovala dálnici na České Budějovice směrem do Rakouska, do Plzně směrem do Mnichova, do Liberce a dále Polska a již zmíněná připravovaná trasa z Ústí nad Labem do Drážďan a dále na Berlín. Toto větvení nabízí optimální a efektivní řešení pro zrychlení dopravy mezi jednotlivými kraji. Na Moravě v Olomouckém kraji se pak nabízí zajímavá trať spojující Polsko, Ostravu, Olomouc, Přerov, Brno, Vídeň, Bratislava, Budapešť. Tato trasa pomůže celému moravskému regionu místo alibistické rychlodráhy pouze do Brna, která zajistí pouze lokální regionální potenciál. Zájmem Česka by však měl být rozvoj všech krajů v celé zemi, které navržené řešení poskytuje.

Výstavba rychlodráhy však není nejlevnější záležitost a tak možnosti financování jsou klíčové a ne vždy snadné. V této otázce vidím několik možností.

První možností je financování za pomoci státu a evropských fondů. Druhou možností je soukromý sektor. Zde nabízí dvě možnosti, ale pravděpodobně by jich mohlo být více. Jednou z možností je výstavba tratě investory, pro které je dlouhodobá investice zajímavá. Takovýto investor by za využívání tratě od dopravců vybíral „mýtné“ na své riziko. Po trati by se tak mohli prohánět různí dopravci, ale stát by v této věci hrál pouze kontrolní orgán bez investování státních prostředků vyjma přípravné části celého projektu.

Druhou možností, která se nabízí, je že si dopravci tratě postaví za své peníze podle projektů, které připraví Ministerstvo Dopravy. V takovém případě by trasu mohl využívat pouze konkrétní dopravce, event. by jí mohl pronajmout dalším dopravcům. S větší pravděpodobností by však více dopravců mělo zájem o konkrétní trasu. Pokud by došlo k takové situaci investice do trasy a následně i do provozu spojů by se dělila rovnoměrně, tím by se nemohli dopravci dohadovat, kdo a jak často bude jezdit. Investování touto formou by mohlo přivést i nové dopravce do ČR na vysokorychlostní tratě což by měl být další cíl Českých politiků pro vytvoření konkurence a zlepšení služeb na železnici.

Dokázal bych si představit, že například Deutche Bahn by mohli mít zájem na spojení Prahy s Berlínem event. Mnichovem. Rakouské QBB by měli zájem na spojení Prahy event. Jihlavy či Brna s Vídní. Čeští dopravci by se pravděpodobně poprali o trasu Praha, Pardubice, Olomouc, Brno event. LeoExpres by mohl mít potenciální zájem větvení na Hradec Králové směrem do Polska. Zároveň by však mohli přijít zcela noví dopravci ať již ze západní Evropy tak i třeba z Japonska či Číňy.

Cílem je vystavět rychlotrasy, které budou přínosem pro flexibilitu a ekonomický růst celé České republiky, její občany a celý středoevropský region v co nejkratším možném termínu vč. vytvoření konkurenčního prostředí bez alibistického upřednostňování vybraných dopravců.

Podmínkou pro provoz na rychlodráhách by byl podmíněn nejen účastí na stavbě, bude-li to situace a možnosti vyžadovat, ale především nasazením zcela nových vlakových souprav, designově typu ICE, TGV apod. a schopných jet více jak 300Km/h. Vlaky, které nejsou konstrukčně řešené na vyšší rychlost jak 300Km/h by nemohli trasu využívat, aby nezdržovali rychlejší soupravy a cestující. Dopravci by byli povinni na trasách, kde to podmínky umožňují udržovat minimální rychlost 300Km/h pro dosažení cíle v co nejkratší době.

Česko leží uprostřed Evropy a stává se tak unikátním dopravním uzlem přinejmenším pro střední Evropu. Rychlotratě přibližují města a regiony blíž k sobě i k zahraničním sousedům. Už z tohoto pohledu má pro nás smysl stavět rychlotratě. Postavit rychlodráhy, které nás spojí s Německem, Polskem, Slovenskem, Rakouskem, ale i s Maďarskem a dalšími státy však přináší mnohem větší benefity než lokální tratě. Zde bych uvítal větší kooperaci mezi jednotlivými státy Višegrádské čtyřky. Možnosti a atraktivita takového cestování přináší plusy pro všechny zainteresované regiony i pro jejich obyvatele, mezi které můžeme zařadit především cestovní turistiku, obchodní příležitosti a s tím spojený finanční přínos na další rozvoj regionu i snížení nezaměstnanosti. Především však budeme moci cestovat po naší zemi i celé Evropě rychleji a bezpečněji.

napsal: Lord Charles

foto: Pond5

Sdílení72Tweet44

Lord Charles

Související Články

nemovitost
Česko

Premium
Jak využít nemovitost k finanční nezavislosti

29.11.2022
Premium Jak se zbavit závislosti na ruském plynu, ropě i elektřině běhěm pár měsíců
Česko

Premium
Jak se zbavit závislosti na ruském plynu, ropě i elektřině běhěm pár měsíců

28.11.2022
Co dělat pokud nastane jaderný útok
Svět

Co dělat pokud nastane jaderný útok

25.4.2022
Česko

Může být Česko technologickým státem?

26.6.2020
Česko

Jak získat levná mobilní data

9.9.2019
Česko

Proč by Česko mělo pořádat Olympijské hry.

26.1.2017
Další články

Jak ze Sokola udělat moderní sportovní organizaci

Doporučené

Premium Jak na bezpečný a příjemný anální sex?

Premium
Jak na bezpečný a příjemný anální sex?

29.12.2020
nemovitosti

Premium
Jak investovat do nemovitostí a REITů

28.11.2022

Nepropásněte

nemovitost
Česko

Premium
Jak využít nemovitost k finanční nezavislosti

29.11.2022
Premium 10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat
Investice

Premium
10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

28.11.2022
Premium Jak se zbavit závislosti na ruském plynu, ropě i elektřině běhěm pár měsíců
Česko

Premium
Jak se zbavit závislosti na ruském plynu, ropě i elektřině běhěm pár měsíců

28.11.2022
Co dělat pokud nastane jaderný útok
Svět

Co dělat pokud nastane jaderný útok

25.4.2022
Podílové fondy – investiční nástroj pro neinvestory
Investice

Premium
6 tajemství, jak být lepší než průměrný investor

28.11.2022
Investice

Premium
3 dividendové tituly, které nakupují velcí investoři

28.11.2022
Lord Charles.cz

Kategorie

  • Česko
  • Cestování
  • Elektronická hudba
  • Investice
  • Lord Charles
  • Naše Ladies
  • Podnikání
  • PREMIUM
  • Pro Dospělé
  • Velká Británie

Hledání podle štítků

amazon banky data dovolená eshop finanční nezávislost hudba hudební nauka investování koncerty Libanon mobil národní park pěší turistika Velká Británie

Nejnovější články

nemovitost

Premium
Jak využít nemovitost k finanční nezavislosti

29.11.2022
Premium 10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

Premium
10 zbrojních firem, do kterých se může vyplatit investovat

28.11.2022
  • Ochrana osobních údajů
  • Podmínky užití
  • Cookies
  • Kdo jsme
  • Spolupráce

© 2020 Lord Charles.cz - magazín, který vám dá směr

No Result
Zobrazit všechny výsledky
  • Domů
  • Investice
  • Velká Británie
  • Cestování
  • Elektronická hudba
  • Pro Dospělé
  • Naše Ladies
  • Přihlášení
  • Přihlášení
  • Registrovat
  • Cart

© 2020 Lord Charles.cz - magazín, který vám dá směr

Vítejte zpátky!

Přihlaste se ke svému účtu níže

Zapomenuté heslo? Registrovat

Vytvořit nový účet!

Fill the forms below to register

Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

Získejte heslo

Zadejte své uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu pro resetování hesla.

Přihlásit se
Rolovat nahoru
Tento web používá cookies. Pokračováním v používání této webové stránky dáváte souhlas s používáním cookies. Navštivte naše Cookies.